TACTICAL GAMES 2025
Zasady
Regulamin THE TACTICAL GAMES
Informacje ogólne:
Organizatorem wydarzenia pod nazwą THE TACTICAL GAMES zwane dalej „wydarzeniem/event’em” jest Klub Strzelecki KOBE, z siedzibą w Jelczu-Laskowicach ul. Wrocławska 7, zarejestrowany w rejestrze stowarzyszeń Starosty Powiatu Oławskiego pod numerem 103 zwany dalej „organizatorem”.
1.1. Odpowiedzialność za znajomość, zrozumienie i przestrzeganie wszystkich przepisów krajowych, wojewódzkich oraz lokalnych dotyczących posiadania, użytkowania, transportu broni palnej i amunicji spoczywa na posiadaczu broni. Obowiązek ten obejmuje w szczególności przepisy zawarte w Ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji, które regulują kwestie związane z pozyskaniem, przechowywaniem, przenoszeniem oraz używaniem broni palnej. Zawodnik, jak i każda osoba posiadająca broń, musi stosować się do wszystkich przepisów wynikających z tej ustawy, a także przestrzegać regulacji lokalnych oraz rozporządzeń wykonawczych.
2.1 Odpowiedzialność za przeczytanie i zrozumienie zasad ustalonych przez The Tactical Games spoczywa na zawodniku, który zgadza się na ich przestrzeganie podczas udziału w dowolnym wydarzeniu The Tactical Games.
2.2 Zawodnik jest zobowiązany do obecności na codziennych odprawach bezpieczeństwa.
2.3. Zawodnik jest zobowiązany do przeczytania i zrozumienia pisemnej instrukcji dotyczącej odprawy przed każdym etapem.
2.4. Zawodnik jest zobowiązany do obecności na ustnych odprawach dotyczących etapów.
Zawodnik jest odpowiedzialny za zrozumienie i przestrzeganie wszelkich specjalnych warunków lub wymogów określonych w wyżej wymienionych dokumentach lub odprawach. W przypadku sprzeczności w dokumentacji należy stosować następującą kolejność pierwszeństwa:
2.5.1. Pisemna instrukcja odprawy etapu ma pierwszeństwo przed oficjalnymi zasadami The Tactical Games.
2.5.2. Codzienna odprawa bezpieczeństwa ma pierwszeństwo przed pisemną instrukcją odprawy etapu.
2.5.3. Ustna odprawa dotycząca etapu ma pierwszeństwo przed pisemną instrukcją etapu.
2.6. Ochrona balistyczna oczu jest obowiązkowa dla zawodników i widzów obecnych na evencie.
2.7. Ochrona słuchu jest obowiązkowa dla zawodników i widzów, którzy znajdują się na każdym etapie zawodów lub w jego pobliżu.
Żaden zawodnik ani widz nie może spożywać ani znajdować się pod wpływem alkoholu oraz środków odurzających.
2.9. Zawodnicy muszą przestrzegać ograniczeń prędkości i zasad obowiązujących na obiekcie. Naruszenie tych zasad skutkować będzie usunięciem z obiektu i przyznaniem punktu DNF (Did Not Finish) za pozostałą część meczu. Zwroty kosztów nie będą przyznawane.
2.10. Sędziowie zawodów mogą podejmować działania w celu zakończenia zawodów, takie jak usunięcie poszczególnych etapów z rywalizacji lub inne środki niezbędne do zakończenia zawodów.
2.10.1. W skrajnych przypadkach, jeśli zawody nie mogą zostać zakończone, sędziowie zastrzegają sobie prawo do zakończenia zawodów i rozdania nagród w drodze losowania, zamiast na podstawie wyników.
2.11. Wszelkie zasady, które nie zostały wyraźnie ujęte w niniejszym dokumencie, będą rozstrzygane przez dyrektora zawodów lub osobę przez niego wyznaczoną. Decyzje dyrektora zawodów lub osoby przez niego wyznaczonej będą ostateczne i będą stanowić precedens na czas trwania zawodów.
2.12. W odniesieniu do nagród w poszczególnych dywizjach obowiązują następujące zasady:
2.12.1. Nagrody zostaną przyznane tylko za pierwsze miejsce w dywizji, w której startuje 3-5 zawodników.
2.12.2. Nagrody zostaną przyznane za pierwsze i drugie miejsce w dywizji, w której startuje 6-8 zawodników.
2.12.3. Nagrody zostaną przyznane za pierwsze, drugie i trzecie miejsce w dywizji, w której startuje 9 lub więcej zawodników.
3.1. The Tactical Games zastrzega sobie prawo do odebrania tytułu, trofeum lub nagrody dowolnemu zawodnikowi w dowolnym momencie, jeśli zostanie ustalone, że oszukiwał, używał nieautoryzowanego sprzętu, zdobył przewagę niezgodną z zasadami lub duchem zawodów, albo zachowywał się w sposób nieetyczny w związku z The Tactical Games lub jego wydarzeniami.
3.2. Od zawodników i widzów oczekuje się, że będą zachowywać się w uprzejmy i sportowy sposób przez cały czas trwania eventu. Każda osoba, która naruszy tę zasadę, może zostać wydalona z terenu eventu według uznania dyrektora zawodów.
- 3.2.1. Zawodnicy mogą zostać zdyskwalifikowani z zawodów za naruszenia zasad bezpieczeństwa lub zachowania. Dyskwalifikacja oznacza pełne wykluczenie z eventu, zawodnik nie będzie mógł kontynuować ani być uprawnionym do nagród oraz nie otrzyma zwrotu kosztów.
3.3. Odzież z jakimikolwiek obraźliwymi lub nieprzyzwoitymi logotypami, hasłami, obrazkami czy rysunkami nie może być noszona ani eksponowana na terenie eventu.
3.4.Odzież musi być odpowiednia do strzelania na strzelnicy i zapewniać odpowiednią ochronę przed drobnymi urazami, takimi jak otarcia, zadrapania, gorące łuski lub inne skutki aktywności fizycznej. Jeśli odzież zawodnika zostanie uznana za niewystarczającą do ochrony skóry, zawodnik będzie musiał zmienić odzież na bardziej odpowiednią do zawodów.
3.5. Zawodnik zostanie zdyskwalifikowany za niesportowe zachowanie.Przykłady niesportowego zachowania obejmują, ale nie ograniczają się do:
- 3.5.1. Celowe zmienianie celu przed jego ocenieniem, aby uzyskać przewagę lub uniknąć kary.
- 3.5.2. Fałszowanie lub zmienianie kart wyników
- 3.5.3. Zmienianie konfiguracji broni lub sprzętu bez zgody dyrektora zawodów.
- 3.5.4. Grożenie lub atakowanie innych zawodników lub osób przebywających w pobliżu.
- 3.5.5. Zachowanie zakłócające skupienie innych zawodników podczas strzelania.
- 3.5.6. Umyślne ignorowanie instrukcji prowadzących zawody.
3.6. Ostateczne decyzje dotyczące dyskwalifikacji i powtórnych strzelań podejmuje dyrektor zawodów.
3.7. Jeśli zawodnik chce złożyć arbitraż wyników (czas ukończenia, liczba trafień/chybień lub inne kwestie), musi zgłosić to sędziemu i poprosić o arbitraż. Procedura wygląda następująco:
- Sędzia dostarczy papier, na którym zawodnik zapisze swoje imię, nazwisko, adres e-mail, datę, godzinę oraz szczegóły, czego dotyczy arbitraż. Zawodnik następnie musi opuścić stół sędziowski.
- Oficjel strzelnicy poinformuje dyrektora zawodów.
- Dyrektor zawodów przeanalizuje spór i podejmie ostateczną decyzję.
- Dyrektor zawodów poinformuje zawodnika o decyzji drogą e-mailową.
- 3.7.1. Zawodnicy zgłaszają wszelkie problemy z wynikami w trakcie zawodów drogą e-mailową do dyrektora zawodów.
- 3.7.2. Po zakończeniu zawodów w niedzielę rozpocznie się końcowy okres arbitrażu. Procedura wygląda następująco:
- Końcowe wyniki zostaną opublikowane.
- Dyrektor zawodów ogłosi rozpoczęcie okresu arbitrażu, który potrwa 15 minut, chyba że zgłoszone arbitraże wymagają więcej czasu. W takim przypadku okres ten potrwa do rozwiązania wszystkich kwestii.
- Po zakończeniu okresu arbitrażu ostateczne wyniki zostaną opublikowane. Po tym czasie nie będą przyjmowane żadne dalsze wnioski o zmiany wyników.
Po zakończeniu ostatniego etapu nastąpi okres arbitrażu, w którym zawodnicy będą mogli sprawdzić swoje wyniki i inne wyniki, które wydają się nieprawidłowe, oraz zgłosić błędy do dyrektora zawodów wraz z odpowiednią dokumentacją. Po zakończeniu tego okresu nastąpi ostatnie wezwanie do zgłoszeń. Jeśli nie będzie więcej zgłoszeń, wyniki zostaną uznane za OSTATECZNE. Po tym czasie nie będą rozpatrywane żadne dalsze przeglądy wyników, nagrań wideo, celów itp., a wyniki pozostaną OSTATECZNE niezależnie od późniejszych ustaleń. Jedynym wyjątkiem od tej reguły będzie wykrycie oszustwa, w takim przypadku wyniki zostaną zmienione.
4.1. Event odbywać się będzie na przystosowanej do zawodów strzelnicy.
4.2. Broń zawodników musi pozostać rozładowana na terenie eventu.
4.3. Broń może być obsługiwana tylko w wyznaczonych strefach bezpiecznych.
4.4. Strefy bezpieczeństwa będą wyznaczone przez organizatorów eventu.
4.5. W strefie bezpieczeństwa żadna broń nie może być załadowana.
4.6. W strefie bezpieczeństwa nie można obsługiwać amunicji (w tym amunicji treningowej).
4.7. Broń może być transportowana do i pomiędzy torami zawodów tylko w następujących warunkach:
4.8. Pistolety muszą być rozładowane, spakowane w torby do przenoszenia lub w kaburze, w sposób taki by spust znajdował się w pozycji spoczynkowej (bez napiętej iglicy, bez odciągniętego kurka) i usuniętym magazynkiem.
4.9. Karabiny muszą być rozładowane, zabezpieczone w pozycji lufą w górę lub w dół. Muszą być przenoszone w sposób bezpieczny wraz z umieszczoną widoczną flagą bezpieczeństwa w komorze zamka.
4.10. Zawodnik, który spowoduje niekontrolowane wystrzały, zostanie zatrzymany przez organizatora wydarzenia tak szybko, jak to możliwe, i otrzyma dyskwalifikację zawodniczą. Przykłady niekontrolowanego wystrzału obejmują:
4.10.1. Przypadkowy lub niekontrolowany wystrzał, który przelatuje nad zaporą, wałem lub w jakimkolwiek innym kierunku uznanym przez organizatora wydarzenia za niebezpieczny.
4.10.2. Rozładowanie jakiejkolwiek broni palnej w inny sposób, niż gdy jest ona wycelowana w cel, będzie skutkować dyskwalifikacją.
4.10.2.1. Wyjątek – strzał, który uderza w ziemię w odległości do 3 metrów (10 stóp) od zawodnika z powodu "squib".
4.10.3. Strzał, który występuje podczas ładowania, przeładowania lub rozładowania jakiejkolwiek broni palnej.
4.10.3.1. Wyjątek – detonacja, która występuje podczas rozładowania broni nie jest uważana za przypadkowy wystrzał. "Detonacja" definiowana jest jako zapłon spłonki naboju, inny niż przez działanie iglicy, gdzie pocisk lub śrut nie przechodzi przez lufę (np. gdy zamek jest ręcznie cofnięty, gdy nabój jest upuszczony itp.).
4.10.3.2. Wyjątek – "slam fire", detonacja spowodowana przesunięciem iglicy do przodu, gdy broń jest w trybie bezpieczeństwa podczas "przygotowywania się", która nie przelatuje nad wałem ani nie uderza w bezpieczne miejsce. Jeśli broń może zostać naprawiona i uznana za bezpieczną przez personel zawodów, zawodnik może z nią kontynuować.
4.10.4. Strzał, który występuje podczas działań naprawczych w przypadku awarii.
4.10.5. Strzał, który występuje podczas przekładania broni między rękami.
4.10.6. Strzał, który występuje podczas poruszania się, z wyjątkiem strzelania do celów w ruchu.
4.10.7. Zawodnik, który w sposób niebezpieczny obchodzi się z bronią, zostanie zatrzymany przez organizatora eventu tak szybko, jak to możliwe, i zostanie zdyskwalifikowany. Przykłady niebezpiecznego obchodzenia się z bronią obejmują:
4.10.7.1. Upuszczenie załadowanej broni w jakimkolwiek momencie po komendzie "Make ready" i przed komendą "Range is clear". Upuszczenie rozładowanej broni nie skutkuje dyskwalifikacją w zawodach. Broń jest uznawana za rozładowaną, gdy procedura rozładowania Saper Games została zakończona.
4.10.8. Użycie jakiejkolwiek niebezpiecznej amunicji, jak zdefiniowano w Rozdziale 5.4, skutkuje dyskwalifikacją w zawodach.
4.10.9. Strzelanie do jakiejkolwiek barykady lub rekwizytu wykonanego z drewna na linii strzału spowoduje karę proceduralną za każdy oddany strzał – z wyłączeniem drewnianych kulochwytów za linią strzału.
4.10.10. Strzelanie do jakiejkolwiek barykady lub rekwizytu wykonanego ze stali w odległości mniejszej niż minimalne bezpieczne odległości określone w regule 4.10.10.1 i jej podpunktach spowoduje karę proceduralną za każdy oddany strzał.
4.10.11. Porzucenie broni podczas zawodów w jakimkolwiek miejscu innym niż wyznaczone miejsce odłożenia broni (pojemnik na długą broń i pojemnik na krótką broń lub ponowne umieszczenie w kaburze), zgodnie z instrukcją zawodów, spowoduje dyskwalifikację w zawodach. Obejmuje to celowe pozostawienie broni w celu uzyskania przewagi. Broń może być umieszczona na wyznaczonych stołach ale nigdy nie może być porzucona ani oparta na stole lub gdziekolwiek indziej, z wyjątkiem wyznaczonego miejsca. Broń porzucona w sposób niebezpieczny, co skutkuje wystrzałem, spowoduje dyskwalifikację w zawodach. Broń może być porzucona tylko w jednej z następujących sytuacji:
4.10.11.1. Załadowana, zabezpieczona, lufa skierowana w wyznaczonym bezpiecznym kierunku.
4.10.11.2. Całkowicie rozładowana (bez amunicji), magazynek wypięty, lufa skierowana w wyznaczonym bezpiecznym kierunku.
4.10.12. Rozładowanie jakiejkolwiek broni w sposób niebezpieczny lub oddanie strzału niekontrolowanego spowoduje dyskwalifikację w zawodach.
4.10.13. Złamanie kątów bezpieczeństwa (lewo, prawo, 180 stopni, górna krawędź górnego kulochwytu) spowoduje dyskwalifikację w zawodach.
4.10.14. W przypadku zawodnika zwróconego w kierunku głównego kulochwytu lufa załadowanej broni nie może wykroczyć poza najwyższy punkt głównego kulochwytu.
4.10.15. Strzelanie do stalowego celu w sposób niebezpieczny spowoduje dyskwalifikację w zawodach, na przykład przez:
4.10.15.1. Strzelanie do stalowych celów amunicją z pistoletu w odległości mniejszej niż 4,5 metra (5 jardów).
4.10.15.2. Strzelanie do stalowych celów amunicją z karabinu w odległości mniejszej niż 36,5 metra (40 jardów).
4.10.16. Pozwalanie, by lufa broni palnej kierowała się w jakąkolwiek część ciała zawodnika podczas strzelania (tj. "sweeping") spowoduje dyskwalifikację w zawodach.
4.10.16.1. Wyjątek – "sweeping" dolnych kończyn (poniżej pasa) podczas wyciągania pistoletu, pod warunkiem, że palce zawodnika są wyraźnie poza kabłąkiem spustu.
4.10.17. Kierowanie bronią, niezależnie od tego, czy jest załadowana, czy rozładowana, w jakimkolwiek kierunku uznawanym przez organizatora eventu za niebezpieczny spowoduje dyskwalifikację w zawodach.
4.11. Wielokrotne naruszenia, które spowodowałyby dyskwalifikację z poszczególnego etapu, będą skutkować dyskwalifikacją w zawodach.
4.12. O ile w instrukcji startu nie określono inaczej, przebieg rozpoczyna się w następującej postawie gotowości:
4.12.1. Pistolet: Załadowany zgodnie z procedurą i włożony do kabury. W przypadku pistoletów samopowtarzalnych lub pistoletów z manualnym mechanizmem bezpieczeństwa, mechanizm bezpieczeństwa musi być w pozycji "bezpiecznej". W przypadku pistoletów samopowtarzalnych i rewolwerów, bez mechanizmu bezpieczeństwa, kurek musi być opuszczony.
4.12.2. Karabin: Załadowany zgodnie z procedurą i trzymany w pozycji gotowości niskiej. Bezpiecznik musi być w pozycji "safe".
4.13. Zawodnicy nie mogą dotykać ani trzymać żadnego urządzenia ładującego broń ani amunicji po komendzie "Przygotować się" i przed „Sygnałem startowym".
4.14. W żadnym momencie zawodnik nie może strzelać z broni, trzymając drugą broń w drugiej ręce; naruszenie skutkuje karą za działania zabronione za każdy oddany strzał.
4.15.Na niektórych etapach wymagane będzie ponowne schowanie pistoletu do kabury w trakcie przebiegu. Pistolet musi być zwrócony do kabury w stanie zgodnym z przepisami w następujący sposób: Rozładowany, jeśli zawodnik strzelał na torze i zamierza przemieszczać się pomiędzy innymi torami. Jeśli pistolet jest wyposażony w bezpiecznik, powinien on znajdować się w pozycji „bezpiecznej”. W przypadku pistoletów automatycznych pojedynczego lub podwójnego działania z ręcznym zabezpieczeniem, bezpiecznik musi znajdować się w pozycji „bezpiecznej”. W przypadku pistoletów i rewolwerów podwójnego działania, bez bezpieczników, młotek musi być skierowany w dół/do przodu.
5.1. Cały sprzęt musi rozpoczynać i kończyć zawody w takim samym stanie. Przerabianie sprzętu w celu uzyskania przewagi nad konkurencją jest zabronione i będzie skutkować dyskwalifikacją.
5.2. Kamizelki taktyczne z obciążeniem.
5.2.1. Kamizelki taktyczne z obciążeniem dla kobiet muszą ważyć 5,5 kg (12 lbs), a kamizelki z obciążeniem dla mężczyzn muszą ważyć 6,8 kg (15 lbs). Waga kamizelki jest mierzona bez ładownic, akcesoriów, opatrunków, pojemników na wodę itp.
5.3. Retencja magazynków:
5.3.1. Retencja magazynków może być zmieniana podczas zawodów.
5.4. Ammunicja
5.4.1. Amunicja do pistoletów powinna być 9mm Parabellum (9x19mm) lub większa, chyba że w regulaminach danej klasy sprzętu podano inaczej. Amunicja do pistoletów musi spełniać lub przekraczać współczynnik mocy 125.
5.4.2. Amunicja do karabinu powinna być .223 Remington (5.56x45mm) lub większa, maksymalnie 975 m/s.
5.4.3. Amunicja 5.45 AK jest akceptowalna, ale nie może mieć rdzenia stalowego. Maksymalnie 975 m/s.
5.4.4. Amunicja zawierająca naboje zapalające, zapalniki, przebijające pancerz, osłony stalowe lub rdzenie stalowe przebijające jest niebezpieczna i zabroniona
5.4.5. Amunicja bi-metalowa nie jest dozwolona. Zawodnicy będą finansowo odpowiedzialni za wymianę celów uszkodzonych przez zabronioną amunicję.
5.4.6. Magnesy mogą być używane do inspekcji amunicji w dowolnym momencie na terenie obiektu. Zawodnicy, którzy zostaną przyłapani na posiadaniu/używaniu amunicji zabronionej w punkcie 5.4 i jego podpunktach, otrzymają dyskwalifikację i nie otrzymają zwrotu kosztów.
5.4.7. Chronograf balistyczny może być użyty przez sędziów wydarzenia do weryfikacji zgodności. Zawodnicy mogą być wybierani do testów na podstawie zatwierdzonej przez dyrektora zawodów podstawy. Procedura chronografu jest następująca:
5.4.7.1. Chronograf balistyczny zostanie umieszczony 10 metrów od wylotu lufy broni.
5.4.7.2. Personel wydarzenia załadowuje i strzela z broni przez chronograf balistyczny.
5.4.7.3. Strzały będą oddawane, a średnia prędkość zostanie użyta do określenia współczynnika mocy.
5.4.8. Wymogi dotyczące współczynnika mocy pistoletu to 125PF dla 9mm, 165PF dla .40SW, .45acp oraz 10mm (Ciężar pocisku w gr X Prędkość w FPS)/1000 = Współczynnik mocy, tj. (115gr X 1087FPS)/1000 = 125.005 PF.
5.5. Broń palna:
5.5.1. Broń palna używana przez zawodników musi być sprawna i bezpieczna. Sędziowie wydarzenia mogą w każdej chwili sprawdzić broń zawodników, aby upewnić się, że działa ona bezpiecznie. Jeśli jakakolwiek broń zostanie uznana przez sędziego za niesprawną lub niebezpieczną, musi zostać wycofana z wydarzenia, aż do naprawy, która będzie satysfakcjonować kierownika strzelnicy.
5.5.2.Broń palna musi być w konfiguracji fabrycznej. Prototypy broni są wyraźnie zabronione. Modyfikacje wewnętrzne i zewnętrzne są dozwolone, pod warunkiem, że nie zmieniają one pierwotnej funkcji i działania broni.
5.5.3. Broń palna zdolna do strzelania automatycznego lub seriami ("karabiny maszynowe") może być używana tylko w trybie półautomatycznym (tj. nie więcej niż jeden pocisk wystrzelony za każdym pociągnięciem spustu). Naruszenie tej zasady wiąże się z karą czasową 20 sekund za każdy strzał.
5.5.4. Żadne fabryczne zabezpieczenia nie mogą być wyłączane w przypadku karabinów/pistoletów. Dotyczy to bloku iglicy, zabezpieczenia chwytu i zabezpieczenia spustu.
5.5.5. Zawodnicy muszą używać tych samych broni (pistolet i karabin) przez całe zawody, w tym optyki, które są zamontowane na tej broni podczas początkowej inspekcji przed wydarzeniem
5.5.6. Zawodnicy zasadniczo nie mogą zmieniać konfiguracji broni palnej w trakcie trwania zawodów. Wyraźnie zabronione czynności obejmują zmianę kalibru, długości lufy, systemów celowniczych i/lub stylu kolby.
5.5.7. Lasery nie mogą być używane, chyba że są wyraźnie dozwolone w poszczególnym etapie zawodów, w przypadku gdy nocne strzelanie będzie wymagane, powiadomienie o tym zostanie przekazane z wyprzedzeniem.
5.5.8. Usterki:
5.5.8.1. Jeśli broń zawodnika stanie się niesprawna, zawodnik może naprawić swoją broń przy użyciu bezpośrednio równoważnych części zamiennych. Jeśli części zamienne spowodują znaczną zmianę w konfiguracji broni, naprawa musi być zatwierdzona przez dyrektora zawodów. Można to zrobić w trakcie zawodów, jednak cała sytuacja będzie poddana przeglądowi niezwłocznie po zakończeniu danego etapu zawodów. Wszelkie kary lub dodany czas będą ustalane przez dyrektora zawodów, a decyzja będzie ostateczna. Jeśli broń zawodnika stanie się niesprawna, zawodnik może wymienić swoją broń na inną. Można to zrobić podczas strzelania, a cała sytuacja zostanie poddana przeglądowi przez dyrektora zawodów niezwłocznie po zakończeniu danego etapu zawodów. Jeśli dodany zostanie czas lub kary, decyzja będzie podejmowana przez dyrektora zawodów i będzie ostateczna. Jeśli zostanie odkryte, że zawodnik próbował uzyskać przewagę, sytuacja zakończy się dyskwalifikacją.
5.5.8.2. Jeśli broń zawodnika stanie się niesprawna i nie zostaną wdrożone żadne części zamienne ani inna broń, zawodnik otrzyma karę za niewykonane strzały oraz dodatkową karę 5 sekund za każdy strzał, który nie został oddany, oprócz niewykonanych strzałów policzonych na tarczy
5.5.9. Pistolet:
5.5.9.1. Elektroniczne przyrządy celownicze, optyczne przyrządy celownicze i wydłużone przyrządy celownicze są zabronione, z wyjątkiem montowanych na zamku kolimatorów w wszystkich klasach.
5.5.9.2. Kabury do pistoletów muszą bezpiecznie utrzymywać pistolet podczas energicznego ruchu oraz całkowicie zakrywać spust. Kabury muszą posiadać systemy zabezpieczeń uniemożliwiające wypadnięcie pistoletu w sposób niekontrolowany. Kabury do rewolwerów muszą całkowicie zakrywać spust i cylinder. Pas, na którym przymocowana jest kabura do pistoletu, musi być noszony na wysokości talii. Kabury naramienne i kabury krzyżowe oraz kabury wewnętrzne są zabronione.
5.5.9.3. Jedna kabura musi być używana przez całe zawody, w przypadku uszkodzenia kabury zmiana musi być zatwierdzone przez dyrektora zawodów.
5.5.9.4. Długość magazynków nie może przekraczać 170mm w przypadku magazynków jednokolumnowych i nie może przekraczać 140mm w przypadku magazynków wielokolumnowych.
5.5.9.5. Dozwolone kalibry: 9mm, 40s&w, 45acp, 10mm.
5.5.10. Karabin:
5.5.10.1. Dozwolone jest użycie nie więcej niż jednego zestawu zapasowych przyrządów celowniczych, ale nie jest to wymagane.
5.5.10.2. Urządzenia wspierające (bipody itp.) są zabronione.
5.5.10.3. Zawieszenie jest wymaganym elementem sprzętu. Zawieszenie musi pozostać przymocowane do karabinów, chyba że podano inaczej. Zawieszenie musi pozostać na karabinach przez cały czas trwania zawodów.
5.5.10.4.Dozwolone są urządzenia wylotowe A2 lub Birdcage, urządzenia z trzema lub czterema zębami. Tłumiki są dozwolone, ale muszą pozostać na broni przez cały czas trwania wydarzenia. Urządzenia kierujące uwalnianie gazów są akceptowane (surefire warden). Urządzenia te muszą kierować gazy wylotowe wzdłuż lufy. Jakiekolwiek porty, otwory itp., które pozwalają gazowi uciekać w jakimkolwiek kierunku, który nie jest bezpośrednio w linii i równolegle do lufy, NIE BĘDĄ DOZWOLONE. Kompensatory i hamulce, które nie są przykryte wyżej wymienionym urządzeniem kierującym wylot gazów, SĄ ZABRONIONE. W przypadku usunięcia urządzenia kierującego wybuchem w jakimkolwiek momencie zawodnik zostanie natychmiast zdyskwalifikowany. Ta zasada zapobiega zasłanianiu widoku celów dla osoby po lewej i prawej stronie na linii strzału i nie ma nic wspólnego z uzyskaniem przewagi przez kompensator lub hamulec.
5.5.10.5. Magazynki bębnowe są zabronione
5.5.10.6. Połączone magazynki są zabronione.
5.5.10.7. Bipody lub jakiekolwiek urządzenia stabilizujące są zabronione.
5.6. Kreda do rąk:
5.6.1. Użycie kredy do rąk jest zabronione.
6.1. Chybione strzały będą obciążone karą 10 sekund za każdy chybiony strzał, chyba że inaczej określono w ustnej instrukcji poszczególnego etapu zawodów.
6.2. Na różnych etapach zawodów będą używane tarcze papierowe. Zawodnicy otrzymają pisemną instrukcję etapu oraz ustne omówienie, wyjaśniające cele, ich strefy trafień i chybień. Strzały znajdujące się na linii celu bądź przerwą jego obrys są uznawane jako zaliczone.
6.3. Mogą być wykorzystywane cele stalowe. Cele stalowe będą liczone jako trafienie lub chybienie. Kara za chybienia wynosi 10 sekund, chyba że inaczej określono w pisemnej lub w ustnej instrukcji etapu. Czasami będą używane wskaźniki trafienia, aby pomóc sędziom w ustaleniu, czy strzał był trafiony czy chybiony. Sędziowie będą również zwracać uwagę na uszkodzone wskaźniki trafienia oraz obserwować odpryski na stali, rozprysk ziemi, słuchać dźwięku i patrzeć, czy wskaźnik trafienia się zaświecił. W przypadku, gdy sędzia nie może jednoznacznie ustalić, czy strzał był trafiony, czy chybiony, korzyść wątpliwości zostanie przyznana zawodnikowi.
6.4. W trakcie zawodów mogą przytrafić się cele bonusowe za które można zdobyć dodatkowe punkty.
6.5. Wszystkie zadania fizyczne i strzeleckie muszą być wykonywane zgodnie z pierwotnym zamiarem etapu, każde ruchy lub strzały wykonane poza intencją etapu lub standardami zadań podlegają karom, które dyrektor zawodów uzna za sprawiedliwe. Jeśli zadanie jest wykonywane poza intencją, sędzia poprosi zawodnika o zatrzymanie się i powrót do punktu, w którym ruch stał się nieakceptowalny, i powtórzenie zadania. W przypadku, gdy sędzia nie zatrzyma zadania lub zostanie ono wykonane poza jego polem widzenia, kierownik etapu i/lub dyrektor zawodów zastrzega sobie prawo do dodania kary czasowej po ukończeniu. Jeśli masz pytania dotyczące standardów ruchu, zapytaj sędziego danego etapu z wyprzedzeniem; można to zrobić prywatnie po zakończeniu odprawy etapu, jeśli to konieczne.
6.6. Zostanie ustalony minimalny wymóg pracy, aby uzyskać wynik powyżej zera, jeśli minimalny wymóg nie zostanie spełniony, za ten etap zostanie przyznany „Nie Ukończył”, co skutkuje wynikiem zero. W każdym przypadku zawodnik będzie mógł kontynuować rywalizację po otrzymaniu „Nie Ukończył” za etap.
7.1.W przypadku jakiejkolwiek awarii celów na torze, czy innych niezbędnych elementów do ukończenia danego etapu, sędzia toru w porozumieniu z dyrektorem eventu może przyznać reshoot (ponowienie).
8.1. We wszystkich kategoriach pośrednich oraz w kategorii Masters 50+ obowiązuje zasada demontażu. Zasada ta ma na celu umożliwienie zawodnikom kontynuowania rywalizacji, jednakże wiąże się to z dużą karą czasową za przenoszenie przedmiotów jeden po drugim.
8.1.1. Zawodnik może rozmontować sprzęt i przenosić go kawałek po kawałku.
8.1.1.1. Oryginalne standardy ruchu muszą zostać zachowane. Jeśli przenoszenie było nad głową, poszczególne części muszą być przenoszone nad głową, a jeśli był to "farmers carry", muszą być one przenoszone zgodnie z zasadami "farmers carry".
9.1. Sędziowie i wolontariusze będący zawodnikami muszą poprawić strzelca, jeśli celuje on w niewłaściwy cel, ale nie mogą udzielać żadnych innych wskazówek ani instrukcji strzeleckich.
9.2. Sędziowie i wolontariusze będący zawodnikami mogą i powinni dostarczać zawodnikom informacji podczas części testów fizycznych, takich jak liczba powtórzeń lub czas pozostały do końca.
PUNKTACJA W THE TACTICAL GAMES – PRZYKŁADY
Twój czas jest przeliczany na sekundy, a do wyniku dodawane są wszystkie kary (głównie 10 sekund za każde chybienie).
Jak to wygląda na przykładzie:
Zawodnik A
Czas: 8:30 | Chybienia: 11
Przeliczone:
Czas [510 sekund] + Chybienia [110 sekund]
Wynik końcowy = 620 (sekund)
Zawodnik B
Czas: 7:13 | Chybienia: 8
Przeliczone:
Czas [433 sekundy] + Chybienia [80 sekund]
Wynik końcowy = 513 (sekund)
Aby uzyskać końcowy wynik etapu, wynik Zawodnika A otrzyma procent punktów na podstawie wygrywającego wyniku Zawodnika B.
(513/620) * 100 = 82,74%
Oznacza to, że końcowy wynik Zawodnika A na tym etapie wyniesie 82,74 punkty, co bezpośrednio odzwierciedla jego wydajność w porównaniu do Zawodnika B, który otrzyma 100 punktów za wygranie etapu.
Ten system punktacji opiera się również na 100-punktowym systemie dla każdego etapu i działa w połączeniu z głównym systemem punktacji Saper Games, opisanym powyżej. System ten będzie stosowany w wydarzeniach w stylu AMRAP, gdzie punkty będą przyznawane za trafienia i wcześniej ustalone części zadania fizycznego.
Przykład:
Zawodnik A
Punkty za strzelanie: 98 | Punkty za część fizyczną: 103
Suma punktów: 201
Zawodnik B
Punkty za strzelanie: 87 | Punkty za część fizyczną: 105
Suma punktów: 192
Zawodnik B otrzyma procent punktów na podstawie wygrywającego wyniku Zawodnika A.
(192/201) * 100 = 95,52% lub 95,52 punkty
- Etap/Stage - tor
- Reshoot - ponowienie